Autore Topic: Dio di Illusioni di Donna Tartt [club del libro - discussione: 30/06/2020]  (Letto 295 volte)

Tondelaya

• Abed Nadir
    • Mostra profilo
Dio di Illusioni di Donna Tartt
Genere: romanzo
Prima edizione: 1992

Se qualcuno dovesse terminare prima del 30 giugno o avesse già letto il romanzo e volesse lasciare un commento, può farlo usando il tasto spoiler.
Dopo il 30/06/2020 la discussione diventa spoiler-free.

Buona lettura!  :love:
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best. I never asked for power. Power is only given to those who are prepared to lower themselves to pick it up.

-Dre@mer-

• Peggy Olson
  • "Where the fucking is your grave?"
    • Mostra profilo
Questo libro mi ha tenuto incollata alle pagine, come mai mi sarei aspettata. L'ho finito oggi, ma ho bisogno di rielaborare quanto letto per poter commentare.

Per quanto mi riguarda, è stata un'ottima scelta per riavviare il gruppo di lettura  :OOOKKK: Sono proprio contenta di essere stata spronata a leggerlo; altrimenti sarebbe ancora nella mia infinita lista di libri che leggerò mai.

Dico solo che mi è piaciuto molto: in particolare, ne ho apprezzato tantissimo l'atmosfera di mistero presente fin dalle prime pagine.

(clicca per mostrare/nascondere)
Come back and make up a goodbye at least. Let's pretend we had one. / Reality is almost always wrong. / You want to believe, don't you? / It's all contaminated. / This is about you stealing my wind. / #1 The night I met you. / Fear is the price of imagination. / You know what I wish? I wish that just once people wouldn’t act like the cliché that they are. / Everything has its time and everything dies. / Haven’t you heard? I don’t have a heart. / Is it all lies, forever and ever, everyone and everything? / Doctor, please, please, don't make me go back! / Go to her. Tell her a story. Tell her that if she’s patient, the days are coming that she’ll never forget. / Buffy, can we rest? / When it's dark and I'm all alone and I'm scared or freaked out or whatever, I always think: "What would Buffy do?" You're my hero. / “Però non voglio leggere chiù niente di chillu ca scrivi.” “Pecché?” “Pecché mi fa male.” / Now turn around and face the other way. Now we walk and we never look back.

Credits: stephenie7777

FreakRenegade

• Peggy Olson
  • Ho una personalità disturbata...
    • Mostra profilo
Posso avere un po' di tempo per finirlo?
“A volte, quando tenti di aiutare qualcuno, il primo ad andare a fondo sei proprio tu.”
-la casa de papel-

Tondelaya

• Abed Nadir
    • Mostra profilo
Posso avere un po' di tempo per finirlo?

Certamente ;)
Anch'io sono rimasta un po' indietro, scusatemi  :prego:
Penso di farcela per il fine settimana a terminare la lettura ;)
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best. I never asked for power. Power is only given to those who are prepared to lower themselves to pick it up.

-Dre@mer-

• Peggy Olson
  • "Where the fucking is your grave?"
    • Mostra profilo
Sì assolutamente, non c'è problema! In effetti è un libro un bel po' lunghino...
Come back and make up a goodbye at least. Let's pretend we had one. / Reality is almost always wrong. / You want to believe, don't you? / It's all contaminated. / This is about you stealing my wind. / #1 The night I met you. / Fear is the price of imagination. / You know what I wish? I wish that just once people wouldn’t act like the cliché that they are. / Everything has its time and everything dies. / Haven’t you heard? I don’t have a heart. / Is it all lies, forever and ever, everyone and everything? / Doctor, please, please, don't make me go back! / Go to her. Tell her a story. Tell her that if she’s patient, the days are coming that she’ll never forget. / Buffy, can we rest? / When it's dark and I'm all alone and I'm scared or freaked out or whatever, I always think: "What would Buffy do?" You're my hero. / “Però non voglio leggere chiù niente di chillu ca scrivi.” “Pecché?” “Pecché mi fa male.” / Now turn around and face the other way. Now we walk and we never look back.

Credits: stephenie7777