Autore Topic: [Club del libro] Follia, Patrick McGrath  (Letto 125 volte)

-Dre@mer-

• Peggy Olson
  • "Where the fucking is your grave?"
    • Mostra profilo
[Club del libro] Follia, Patrick McGrath
« il: 1 March 2021, 22:00:02 »
Lettura di marzo: Follia di Patrick McGrath

Follia è un romanzo psicologico di Patrick McGrath ambientato nel 1959 in Inghilterra.
Il romanzo è la cronaca di una storia di ossessione sessuale narrata dal punto di vista di uno psichiatra. [da Wikipedia]

Data inizio discussione: 31 Marzo 2021

Dopo questa data è possibile commentare senza usare il tasto spoiler ;)

Buona lettura a tutti! :bella:
Come back and make up a goodbye at least. Let's pretend we had one. / Reality is almost always wrong. / You want to believe, don't you? / It's all contaminated. / This is about you stealing my wind. / #1 The night I met you. / Fear is the price of imagination. / You know what I wish? I wish that just once people wouldn’t act like the cliché that they are. / Everything has its time and everything dies. / Haven’t you heard? I don’t have a heart. / Is it all lies, forever and ever, everyone and everything? / Doctor, please, please, don't make me go back! / Go to her. Tell her a story. Tell her that if she’s patient, the days are coming that she’ll never forget. / Buffy, can we rest? / When it's dark and I'm all alone and I'm scared or freaked out or whatever, I always think: "What would Buffy do?" You're my hero. / “Però non voglio leggere chiù niente di chillu ca scrivi.” “Pecché?” “Pecché mi fa male.” / Now turn around and face the other way. Now we walk and we never look back.

Credits: stephenie7777

brazen

• Barney Stinson
    • Mostra profilo
Re: [Club del libro] Follia, Patrick McGrath
« Risposta #1 il: 11 March 2021, 12:31:17 »
Breve commento a questo ottimo libro
Sono contento che l'abbiate apprezzato anche voi due @-Dre@mer@FreakRenegade

(clicca per mostrare/nascondere)

FreakRenegade

• Peggy Olson
  • Ho una personalità disturbata...
    • Mostra profilo
« Risposta #2 il: 11 March 2021, 16:49:29 »
“A volte, quando tenti di aiutare qualcuno, il primo ad andare a fondo sei proprio tu.”
-la casa de papel-

brazen

• Barney Stinson
    • Mostra profilo
« Risposta #3 il: 12 March 2021, 09:59:07 »

FreakRenegade

• Peggy Olson
  • Ho una personalità disturbata...
    • Mostra profilo
« Risposta #4 il: 12 March 2021, 14:43:35 »
“A volte, quando tenti di aiutare qualcuno, il primo ad andare a fondo sei proprio tu.”
-la casa de papel-

-Dre@mer-

• Peggy Olson
  • "Where the fucking is your grave?"
    • Mostra profilo
« Risposta #5 il: 14 March 2021, 17:54:30 »
Ciao a entrambi :pirurì:

Allora, io prima faccio un breve commento, poi leggo i vostri, altrimenti mi lascio influenzare.

Come back and make up a goodbye at least. Let's pretend we had one. / Reality is almost always wrong. / You want to believe, don't you? / It's all contaminated. / This is about you stealing my wind. / #1 The night I met you. / Fear is the price of imagination. / You know what I wish? I wish that just once people wouldn’t act like the cliché that they are. / Everything has its time and everything dies. / Haven’t you heard? I don’t have a heart. / Is it all lies, forever and ever, everyone and everything? / Doctor, please, please, don't make me go back! / Go to her. Tell her a story. Tell her that if she’s patient, the days are coming that she’ll never forget. / Buffy, can we rest? / When it's dark and I'm all alone and I'm scared or freaked out or whatever, I always think: "What would Buffy do?" You're my hero. / “Però non voglio leggere chiù niente di chillu ca scrivi.” “Pecché?” “Pecché mi fa male.” / Now turn around and face the other way. Now we walk and we never look back.

Credits: stephenie7777