Autore Topic: Il Nome della Rosa (The Name of the Rose) [Rai1 / SundanceTV] [Period Drama]  (Letto 3133 volte)

vascy

• pusher di serie improbabili
  • *
    • Mostra profilo
Tele München Group (TMG) and AMC Networks' SundanceTV and Sundance Now have announced a partnership on the major television event,

THE NAME OF THE ROSE, produced by 11 Marzo Film, Palomar and TMG in co-production with SundanceTV and RAI Fiction. The limited series will launch in 2019 on RAI in Italy and SundanceTV in the US, and will stream on Sundance Now in the US and Canada.

THE NAME OF THE ROSE is based on Umberto Eco's highly acclaimed novel which has sold more than 50 million copies worldwide since it was first published in 1980. The limited series is led by an all-star cast including Emmy Award(R) winner John Turturro ("The Night Of"), Emmy Award(R) winner Michael Emerson ("Lost," "Person of Interest"), Golden Globe(R) nominee Rupert Everett ("Miss Peregrine's Home for Peculiar Children"), Damian Hardung ("Red Band Society"), Sebastian Koch ("Homeland"), James Cosmo ("Game of Thrones"), Richard Sammel ("Inglourious Basterds"), Fabrizio Bentivoglio ("Human Capital") and Greta Scarano ("In Treatment").

Set in Italy in 1327, THE NAME OF THE ROSE follows the Franciscan monk William of Baskerville (Turturro) and his novice Adso von Melk (Hardung) as they arrive at a secluded monastery in the Alps. There they become witnesses to a series of mysterious murders. While Baskerville and Melk investigate and search for the killer, they are hunted themselves by the merciless inquisitor Bernard Gui (Everett), who prosecutes those who criticize the pope.

[..]

The limited series is in production in Italy. TMG's sales unit, TM International, handles the worldwide distribution of the series.

The screenplay was written by Andrea Porporati ("Il dolce e l'amaro", "La Piovra") and Emmy Award(R) winner Nigel Williams. The award winning Italian filmmaker Giacomo Battiato ("L'infiltré", "Karol: A Man Who Became Pope") co-wrote, with Emmy Award(R) winner John Turturro ("The Night Of"), the screenplay and directs the series. The award winning John Conroy ("Luther," "Penny Dreadful") is director of phtography. The costume designer is Academy Award(R) nominee Maurizio Millenotti ("Passion of Christ") and Emmy Award(R) nominee Francesco Frigeri ("Medici," "The Legend of 1900") is responsible for the production design.

Read more at http://www.thefutoncritic.com/news/2018/05/21/sundancetv-and-sundance-now-announces-partnership-with-tele-munchen-group-tmg-for-the-name-of-the-rose-598301/20180521sundance01/
Dal 4/3/19, 8 puntate (2 a serata)
« Ultima modifica: 23 February 2019, 11:01:41 da vascy »

H.Basil

• Non è Asoiaf
  • Gemma Teller
    • Mostra profilo
intanto mi segno. Ma per ora non so se avere hype o timore di una porcata  :paura:
UERROUNA IS BRNING

tfpeel

• cuore di panna | Sacrificata sull'altare del dio PILØ | CW, cosa mi combini?
  • *
  • #teambellarke #teambellamy
    • Mostra profilo
 :zizi: bel cast  :zizi:

easy20

• Peggy Olson
    • Mostra profilo
Preferite:Breaking bad, Oz,The Sopranos, SoA

Sto seguendo:[b Les Revants, American Horror Story Hote,l Glitch,Homeland,Nashville,Downton abbey,Once Upon Time,Empire,The muppets,Scream Queens,Quantico, Wet Hot American Summer,Wonderland AU,the walking dead,Inside amy schumer,Fargo [/b]
Ho seguito: Wentworth,Sense8.American Crime,Marvel's DaredevilUnbreakable Kimmy Schmidt, Bates Motel, Galavant,Happy Valley,The Affair, MarcoPolo, Fargo,Reign,Outlander,Pretty Little Liars ,Real humans,In the flesh,Wentworth ,Under the dome,Love/hate,,Gomorra,Secret & lies Us
Terminate:Twin Peaks,Boardwalk Empire,Sons of anarchy ,Top of the Lake,I soprano ,oz,Nikita,Revenge,Breaking bad,Prison Break,Skins UK,Ringer,The secret circle,I Borgia,The tudors, The lying game,The Oc,One tree hill,The legend of bruce lee,Desperate Housewives,Harper's Island,   Charmed, Coma,Friends,Star crossed.

dress

• Sarah Manning
    • Mostra profilo
Con un cast e un investimento del genere, o la Rai svolta e sforna un capolavoro (tra l'altro il soggetto è una meraviglia, ma questo lo sappiamo tutti, vero?) o perde l'occasione della vita.

camelot79

• Richard Castle
    • Mostra profilo
 Michael Emerson  :love: devo vederlo x forza  :zizi:

penelope

• Piper Chapman
  • SUCH FUN!!! (Miranda)
    • Mostra profilo
Mi segno, ma ho già timore di quello che la RAI può combinare. -.-'

Quokka89

• The Todd
    • Mostra profilo
si sa già la data di uscita?

andrea.paiola

• Richard Castle
    • Mostra profilo
Urca mi segno

matters

• of Puppets
  • *
  • Mangoni
    • Mostra profilo
  • (Re)Synch: ah boh...
  • Revisioni: idem!
  • Traduzioni: seeeee....
non vivendo più in Italia... fatemi sapere com'è, magari se merita riuscirò a recuperarla in qualche modo in seguito.
What if I say I will never surrender?
What if I say I'm not like the others?
What if I say I'm not just another one of your plays?
You're the pretender

Citazione da: chiarachi
non è che ti odio, è il tempismo

TotallyBlondie

• Rick Grimes
  • totallycueca by kript96
    • Mostra profilo
eccerto che mi segno  :zizi:
TV Time -> TotallyBlondie 💁🏼

Over there we lost some of them.
But over there, they lost
all of us.
[ Nora, The Leftovers ]

tfpeel

• cuore di panna | Sacrificata sull'altare del dio PILØ | CW, cosa mi combini?
  • *
  • #teambellarke #teambellamy
    • Mostra profilo
 :pirurì: :pirurì: :pirurì: habemus data

è appena passato un promo sulla Rai con la data... 04 marzo 2019  :metal: :metal: :metal:

Gion Riis

• Sarah Manning
    • Mostra profilo
Mi segno anche io.

RobyErre

• Clara Oswald
    • Mostra profilo
Mi segno, se non altro per questioni affettive... Il nome della rosa l' ho letto verso i 13 anni ed è stato il secondo libro serio che ho letto( il primo Radici di Haley...lo so ho iniziato con cose leggere :rofl:)  ....  speriamo bene :zizi: