Autore Topic: [Dark Fantasy/Sci-Fi] The Dark Tower (La Torre Nera) - Nikolaj Arcel (04.08.17)  (Letto 29524 volte)

rik_drake

• Abed Nadir
    • Mostra profilo
Sono discorsi non sempre attendibili, ma il film negli USA esce il 4 agosto, e critici l'hanno visto per la prima volta ieri. Di solito queste preview così vicine alla data d'uscita nei cinema non sono di buon auspicio. Anche la durata è quantomeno particolare, ma questo non deve essere per forza un difetto. Non so, fra poco più di una settimana scopriremo come è questo film, ma devo ammettere che sono pessimista.
Adoro: Breaking Bad, Sopranos, Fargo
Mi piacciono un sacco: Homeland, The Big Bang Theory, How I Met Your Mother, Family Guy, The Killing, House of Cards, Banshee, Luther, Utopia, Peaky Blinders, True Detective, Hannibal, Game of Thrones
Meh: Spartacus, Dexter (che peccato per entrambe!)
Abbandonate: Spartacus (vista fino a vengeance), the walking dead (fino a 4x09), Arrow, Wayward Pines, Prison Break
Guardando:Lost (rewatch), TbbT, Fargo, SoA
Serie terminate: Breaking Bad, The Tudors, Lost, A Young Doctor's Notebook, Twin Peaks, Dexter, The Sopranos, How I Met Your Mother, Scrubs, The Killing, Parks & Rec

"My name is Ozymandias, king of kings: Look on my works, ye Mighty, and despair!"

Flavia

• Empress of Trash
  • *
  • Only the ideas that we really live have any value.
    • Mostra profilo
se dovevi fare un film da 95 minuti (un'ora e mezza) tanto valeva non farlo
ciao, io ero quella scettica since day one :zizi:
«Some birds are not meant to be caged, that's all. Their feathers are too bright, their songs too sweet and wild. So you let them go, or when you open the cage to feed them they somehow fly out past you. And the part of you that knows it was wrong to imprison them in the first place rejoices, but still, the place where you live is that much more drab and empty for their departure».
Stephen King, Rita Hayworth and Shawshank Redemption

Sephiroth

• The Original Puteo
  • Vanessa Ives
  • I did it for me
    • Mostra profilo
  • (Re)Synch: E' passato troppo tempo
  • Revisioni: E' passato troppo tempo
  • Traduzioni: E' passato troppo tempo
se dovevi fare un film da 95 minuti (un'ora e mezza) tanto valeva non farlo
ciao, io ero quella scettica since day one :zizi:
Quando dicevano che è materiale difficilmente adattabile per il grande schermo... forse dovevano ascoltarli  :huhu:
Io ho perso tutte le speranze che avevo. È un vero peccato però, perché con buoni sceneggiatori e magari idee più chiare su cosa fare con tutto il materiale a diposizione c'era ottimo potenziale.

Post unito:  3 August 2017, 08:05:25
Al momento 18% so RT e 39 su Metacritic...  :T_T: :T_T: :T_T:
Ambarabbaciccicocco'

Kaneda77

• Rick Grimes
    • Mostra profilo
Mamma mia che mazzata  :nu:

https://www.rottentomatoes.com/m/the_dark_tower_2017/

This movie just made every wrong decision about what it wanted to be when it grew up

The 95-minute culmination of years-long efforts to bring The Dark Tower to the big screen is a complete disaster, a limp, barely coherent shell of a movie.

What could have been the next Game of Thrones or The Lord of the Rings is instead more akin to a 1990s Steven Seagal movie (and not one of the good ones).

After decades of waiting, after months of keeping our fingers crossed and hoping for the best, it brings me zero pleasure to report that The Dark Tower doesn't really work.
Il bello dei film italiani è che sono molto italiani, e vale lo stesso per quelli francesi e inglesi. Un 'cinema unico europeo' sarebbe un incubo - Patrice Leconte

Flavia

• Empress of Trash
  • *
  • Only the ideas that we really live have any value.
    • Mostra profilo
Ho letto stamattina, mamma mia.
 :look:
«Some birds are not meant to be caged, that's all. Their feathers are too bright, their songs too sweet and wild. So you let them go, or when you open the cage to feed them they somehow fly out past you. And the part of you that knows it was wrong to imprison them in the first place rejoices, but still, the place where you live is that much more drab and empty for their departure».
Stephen King, Rita Hayworth and Shawshank Redemption

Abbott

• Max Black
    • Mostra profilo
Non posso dirmi particolarmente sorpreso, onestamente.

tonyalmeida90

• Rick Grimes
    • Mostra profilo
Peccato veramente, ma già gli scorsi giorni erano uscite notizie di dissidi post-produzione poco rassicuranti :nu:

lost2010

• Piper Chapman
  • You're Alive!
    • Mostra profilo
Bene, il film è un disastro. Aspetto il reboot HBO nel 2070.
Che cosa mi manca? Mi mancherebbe tanto di morire, perché io l'inferno della vita me lo sono goduto tutto.
(Alda Merini)

Cosa seguo: Sense8, PoI, Les Revenants, Sherlock, Black Mirror, True Detective, Fargo, Banshee, Doctor Who, The Leftovers, Penny Dreadful, Intruders, The Flash, Mad Men
Ho amato: OZ, Six Feet Under, Lost, BSG, ALIAS, The Hour, Supernatural (fino alla S5), Rubicon, Ai Confini della Realtà, Spawn - The Animated Series, Breaking Bad, Twin Peaks, Luther, The X-Files, Spazio 1999, Homeland (fino alla S3), Carnivale, Heroes (S1)
In attesa: tutto ciò che non è broadcast + Preacher (AMC)

diablos88

• Molly Hooper
    • Mostra profilo
Bene, il film è un disastro. Aspetto il reboot HBO nel 2070.

idem, mi sono risparmiato 20chf

Nerevar

• Zazza il guardone, figlio del Diavolo e di Skel8
  • *
  • I...will never be a memory.
    • Mostra profilo
  • Traduzioni: 400
Mamma mia che mazzata  :nu:

https://www.rottentomatoes.com/m/the_dark_tower_2017/

This movie just made every wrong decision about what it wanted to be when it grew up

The 95-minute culmination of years-long efforts to bring The Dark Tower to the big screen is a complete disaster, a limp, barely coherent shell of a movie.

What could have been the next Game of Thrones or The Lord of the Rings is instead more akin to a 1990s Steven Seagal movie (and not one of the good ones).

After decades of waiting, after months of keeping our fingers crossed and hoping for the best, it brings me zero pleasure to report that The Dark Tower doesn't really work.

Urca, appoggiata pianissimo.
Leggevo e sentivo pure io che hanno sbagliato tutto.

Credo abbiano sputtanato tutto il budget e messo tutte le speranze prendendo Elba e McCoso, il resto trascurato incredibilmente.
Lo deduci togliendoti gli occhiali da
sole sulle note di una canzone degli Who?

talpa10

• Camicia Nera #amicodiAbbiati
  • Alicia Florrick
    • Mostra profilo
le recensioni di Sepinwall e Daily Beast sono brutali. Raramente ho letto di peggio :wall:
PS..GUARDATE ARRESTED DEVELOPMENT..C'MOOOOON

nincadoro

• Richard Castle
  • ...YOU REMEMBER THIS THING OF OURS?
    • Mostra profilo
Commento al film
(clicca per mostrare/nascondere)

TRASH IS THE WAY - Fire walk with me - THE BLUE COMET - My name is Ozymandias, king of King - EXSUSCITO - you can call me root... - BEYOND LIFE AND DEATH - "Through the darkness of future past, the magician longs to see, one chance out between two worlds... fire, walk with me". We lived among the people. I think you say, convenience store. We lived above it. I mean it like it is, like it sounds. I, too, have been touched by the devilish one. Tattoo on the left shoulder. Oh, but when I saw the face of God, I was changed. I took the entire arm off. My name is Mike. His name is Bob. - KILLER BOB - You know, this is — excuse me — a damn fine cup of coffee! - MAY THE GIANT BE WITH YOU - My mom told me to follow my talents, and I'm good at what I do - MADE IN AMERICA - Tell your god to ready for blood... - I WANT ALL MY GARMONBOZIA

lost2010

• Piper Chapman
  • You're Alive!
    • Mostra profilo
Visto.

Un brutto film. Scritto male, pensato male, girato male.
Il trailer onesto? McConaughey/Walter che cucina pollo con grembiulino.
« Ultima modifica: 11 August 2017, 00:42:27 da lost2010 »
Che cosa mi manca? Mi mancherebbe tanto di morire, perché io l'inferno della vita me lo sono goduto tutto.
(Alda Merini)

Cosa seguo: Sense8, PoI, Les Revenants, Sherlock, Black Mirror, True Detective, Fargo, Banshee, Doctor Who, The Leftovers, Penny Dreadful, Intruders, The Flash, Mad Men
Ho amato: OZ, Six Feet Under, Lost, BSG, ALIAS, The Hour, Supernatural (fino alla S5), Rubicon, Ai Confini della Realtà, Spawn - The Animated Series, Breaking Bad, Twin Peaks, Luther, The X-Files, Spazio 1999, Homeland (fino alla S3), Carnivale, Heroes (S1)
In attesa: tutto ciò che non è broadcast + Preacher (AMC)

brightside88

• Abed Nadir
  • Good Morning, that's a nice Tnetennba
    • Mostra profilo
Visto, fino all'ultimo ho sperato che le critiche fossero fin troppo negative e che alla fine avrei comunque trovato qualcosa di positivo, invece è semplicemente un film di merda.

(clicca per mostrare/nascondere)

Zireael

• Jonah Ryan
  • We live as we dream - alone.
    • Mostra profilo
Bene, già non avevo intenzione di spendere soldi per andare al cinema (non sono mai stata convinta di questo progetto), adesso non sprecherò tempo nemmeno quando uscirà in Blu-ray. Mi risparmierò un'incazzatura. :asd:
"People like to invent monsters and monstrosities. Then they seem less monstrous themselves.When they get blind-drunk, cheat, steal, beat their wives, starve an old woman, when they kill a trapped fox with an axe or riddle the last existing unicorn with arrows, they like to think that the Bane entering cottages at daybreak is more monstrous than they are. They feel better then. They find it easier to live." - Geralt Of Rivia (The Last Wish)

"Here's the secret to being happy. Just pretend you are happy and eventually you'll forget you're pretending" - BoJack Horseman

"We are like the dreamer who dreams, and then lives inside the dream...But who is the dreamer?"